Ako vo vlaku nefungovalo kúrenie

Autor: Slavomíra Henčeková | 10.11.2014 o 10:58 | (upravené 10.11.2014 o 15:18) Karma článku: 7,60 | Prečítané:  887x

Nastúpite do preplneného vlaku. Nepanikárite, pri srdci vás totiž hreje, že máte miestenku. Dostanete sa k svojmu miesto (skôr či neskôr) a zistíte, že vo vagóne, v ktorom máte niekoľko hodín sedieť, nefunguje kúrenie. Vonku je asi 5 stupňov, v nekúriacom vagóne v dôsledku organizovaného skupinového zahrievania horných končatín cestujúcimi, ktorí doň nastúpili už v Košiciach, v Poprade už pekných 8 stupňov. Možno aj 10, nech nepreháňam. Ako to celé dopadne?

Ak by ste nastúpili do vlaku Železničnej spoločnosti Slovensko (nie do ICčka, nech vás to nemýli), od budúceho týždňa by ste zrejme cestovali zadarmo, takže by ste určitý nekomfort asi prežili (v duchu príslovia darovanému koňovi na zuby nepozeraj).  Ak by ste nedajbože nepatrili medzi skupiny vyvolených a za cestovanie by ste museli obetovať nejaké to eurko až 25, zrejme by ste nedočkavo vyzerali sprievodcu a žiadali vysvetlenie a riešenie situácie. Súdiac podľa skúsenosti, ktoré mám, sprievodca v takýchto prípadoch radšej nechodí. A ak už, povie, že bohužiaľ nemôže nič spraviť a že si môžete presadnúť (no a čo, že niet kam), alebo vystúpiť, veď čo on má s tým robiť. Nepáči sa vám to? Chceli by ste nebodaj aspoň zľavu na cestovnom? Súdiac podľa ustanovení prepravného poriadku by ste to mohli skúsiť snáď len s reklamáciou z dôvodu, že dopravca porušil povinnosť stanovenú v článku A.5.2, písm. b), konkrétne zabezpečiť pohodlie cestujúcich. Ako to dopadne, ťažko povedať. Nepochybne vás to ale bude stáť aspoň váš čas a námahu s uplatnení reklamácie.

Moja situácia bola pred niekoľkými dňami ale iná. Ja som totiž cestovala vlakom RegioJet spoločnosti Student Agency. Ihneď po nástupe za mnou prišiel steward a ospravedlnil sa za nefungujúce kúrenie. Ponúkol mi možnosť presunúť sa do vedľajšieho reštauračného vozňa alebo, síce ale bez nároku na miesto na sedenie, ale predsa, do ktoréhokoľvek iného vozňa. Ihneď nám oznámil, že nám, samozrejme, poskytnú plnú refundáciu cestovného. Aby toho nebolo málo, ponúkol nám čaj, kávu alebo čokoľvek na zahriatie v zásade v akomkoľvek množstve na náklady dopravcu. Ani žiadnu reklamáciu nebolo nutné uplatňovať. Do piatich pracovných dní boli peniaze vrátené na číslo cestovného lístka, táto informácia bola dostupná na internete, stačilo si len bezproblémovo vyzdvihnúť vrátené cestovné na ktorejkoľvek pobočke.

Nemám v úmysle nikomu robiť reklamu. Chcela som len poukázať na to, že aj problémy sa dajú riešiť ku spokojnosti oboch strán. Nešlo mi ani o to, že sme napokon cestovali zadarmo. Išlo mi o ten prístup zo strany Student agency, ktorá sa radšej vzdala rýchleho zisku preto, aby si udržala zákazníka. Zároveň je ale trošku smutné, že nám takýto prístup k zákazníkovi, t.j. k cestujúcemu, príde ako akýsi nadštandard. Dúfam preto, že z prístupu, ktorý k nám musela priniesť až súkromná česká spoločnosť, sa stane štandard. Obávam sa ale, že pri poskytovaní služieb a priori zadarmo, naň v dohľadnej budúcnosti u ŽSSR môžeme zabudnúť. Ale ktovie, možno sa dočkáme výnimky z pravidla, že kvalita ide vždy na úkor ceny.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Koľko vzdelaných a talentovaných ľudí si môže Slovensko odpáliť?

Neútočme na seba, nepoužívajme slovník, ktorý nás vracia do obdobia mečiarovského gádžovstva, povinnosťou politikov je krajinu kultivovať.

PRIMÁR

Prečo by ste nemali ísť spať nahnevaní

Vedci objavili spôsob, ako sa lepšie vyrovnať so zlými spomienkami.


Už ste čítali?